МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ. 31-ТО. САМОСТІЙНА РОБОТА


САМОСТІЙНА РОБОТА №1
Тема. Ознайомлення з змістом та порядком виконання організаційно-підготовчого етапу творчого проекту.
Мета. Формувати вміння застосовувати одержані знання для розвитку навчальних, навчально-виробничих задач.
З метою розвитку мислення розвивати вміння:
-              аналізувати навчальний матеріал, умову задачі, хід розв’язання задач;
-              виявляти аналогії;
-              встановлювати головне, суттєве у матеріалі, що вивчається;
-              систематизувати, встановлювати зв’язки нового з раніше вивченим;
-              стисло і грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність;
Завдання до виконання самостійної роботи:
1.    користуючись навчальною програмою з трудового навчання для 5 – 9, визначитися з об’єктом проектно-технологічної діяльності;
2.    обрати основну та додаткову технології з урахуванням здібностей та інтересів, а також можливостей матеріально-технічного забезпечення навчальних майстерень.
3.    дослідити (методами проектування) і обґрунтувати форму виробу;
4.    заповнити форму наданого етапу творчого проекту.









І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

1.1. Тема проекту.
 








Запишіть результати обговорення.
Призначення виробу:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Час, що відводиться на виготовлення проекту.
__________________________________________________________________
Матеріали, що є в наявності;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Орієнтовний перелік інструментів, верстатів та пристроїв для роботи над виробом;
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.2. Мета та завдання проекту.
Яку мету було поставлено перед виконавцем?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-
Подпись: ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ
Подпись: Вдосконалити_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Подпись: Виготовити__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________
 






















Вимоги до проектної моделі.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



1.3. Історичні відомості.
Історія виникнення виробу, історія виникнення способів обробки (технік),сучасне використання виробу (техніки, способів обробки)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.4. Моделі-аналоги.















Фото або малюнок моделі №1















Фото або малюнок моделі №2














Фото або малюнок моделі №3














Фото або малюнок моделі №4


Характерні особливості моделей-аналогів.
Подпись: Модель № 1 __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Подпись: Модель № 2 __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Подпись: Модель № 4 __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Подпись: Модель № 3 __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 


















Оцінка виробів-аналогів (за 5-бальною шкалою, показники якості обираються в залежності від даного виробу).
№ з/п
Показники якості
Модель
№ 1
Модель
№ 2
Модель
№ 3
Модель
№ 4
1
Оригінальність та естетичність




2
Безпечність виготовлення та користування




3
Простота виготовлення




4
Ергономічність




5
Економічність





1.5. Визначення кращої ідеї для відтворенні у проекті.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.6. Зауваження та рекомендації до організаційно-підготоічого етапу.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



САМОСТІЙНА РОБОТА №2
Тема. Ознайомлення з змістом та порядком виконання конструкторського етапу творчого проекту.
Мета. Формувати вміння застосовувати одержані знання для розвитку навчальних, навчально-виробничих задач.
З метою розвитку мислення розвивати вміння:
-              аналізувати навчальний матеріал, умову задачі, хід розв’язання задач;
-              виявляти аналогії;
-              встановлювати головне, суттєве у матеріалі, що вивчається;
-              систематизувати, встановлювати зв’язки нового з раніше вивченим;
-              стисло і грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність;
Завдання до виконання самостійної роботи:
1.                     дослідити та добирати матеріали, визначити необхідні технологічні процеси, за допомогою яких буде виготовлено виріб;
2.                     розробити необхідні для виготовлення виробу проектно-технологічні документи малюнок, ескіз, технічний рисунок, кресленик, схему тощо.
3.                     Остаточно визначитись та обґрунтувати форму (конструкцію) виробу;
4.                     заповнити форму наданого етапу творчого проекту.









ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП
2.1.Клаузура (ескіз) виробу.











































2.2. Опис зовнішнього вигляду та конструкції проектної моделі.

Назва
проектної моделі
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Стислий опис виробу (призначення)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________


Вибір та вимоги до
матеріалів
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________


Визначення технологій (способів обробки) матеріалів
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________


Вибір варіанту оздоблення виробу
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________






2.3. Розробка конструкторсько-технологічної документації (виконати (або вклеїти) необхідні для виконання шаблони, схеми та ін.)











































2.4. Вибір матеріалів, інструментів та пристроїв для роботи.


Назва
Призначення
Матеріали


































Інструменти






















Пристрої т а додаткове обладнання



















2.5. Зауваження та рекомендації до конструкторського етапу.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
САМОСТІЙНА РОБОТА №3
Тема. Ознайомлення з змістом та порядком виконання технологічного етапу творчого проекту.
Мета. Формувати вміння застосовувати одержані знання для розвитку навчальних, навчально-виробничих задач.
З метою розвитку мислення розвивати вміння:
-              аналізувати навчальний матеріал, умову задачі, хід розв’язання задач;
-              виявляти аналогії;
-              встановлювати головне, суттєве у матеріалі, що вивчається;
-              систематизувати, встановлювати зв’язки нового з раніше вивченим;
-              стисло і грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність;
Завдання до виконання самостійної роботи:
1.                дослідити та добирати матеріали, визначити необхідні технологічні процеси, за допомогою яких буде виготовлено виріб;
2.                визначитись з компонуванням частин виробу, кольоровим рішенням або його декоративним  оформленням;
3.                розробити інструкційну картку для виготовлення виробу;
4.                оцінити можливі небезпеки під час виконання технологічних операцій;
5.                заповнити форму наданого етапу творчого проекту.










ІІІ.ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП

3.1. Технологічна послідовність виготовлення виробу( оформлюється у вигляді інструкційної картки).

з/п
Послідовність виконання технологічних операцій.
Графічне зображення (фото)
Обладнання (інструменти,верстати,пристрої)
1






2













3












4










5










6










7









8










3.2.Безпека життєдіяльності та охорона праці.
Оцінка можливих небезпек під час виконання технологічних операцій.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.3. Зауваження та рекомендації до конструкторського етапу.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
САМОСТІЙНА РОБОТА №4
Тема. Ознайомлення з змістом та порядком виконання заключного етапу творчого проекту.
Мета. Формувати вміння застосовувати одержані знання для розвитку навчальних, навчально-виробничих задач.
З метою розвитку мислення розвивати вміння:
-              аналізувати навчальний матеріал, умову задачі, хід розв’язання задач;
-              виявляти аналогії;
-              встановлювати головне, суттєве у матеріалі, що вивчається;
-              систематизувати, встановлювати зв’язки нового з раніше вивченим;
-              стисло і грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність;
Завдання до виконання самостійної роботи:
1.                виконати розрахунок витрачених на роботу над проектом матеріалів та електроенергії;
2.                дати самооцінку виконаної роботи;
3.                дати екологічну оцінку виробу;
4.                узагальнити джерела інформації (література, посібники, інтернет-ресурси), що були опановані під час виконання творчого проекту;
5.                заповнити форму наданого етапу творчого проекту.














ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП
4.1. Економічні розрахунки.
Розрахунок витрат матеріалів (М)
Назва матеріалу
Ціна
 (грн. за 1 шт., кг, м)

Витрати матеріалів
(шт., м)
Вартість витрат (грн.)





















Разом:





Розрахунок витрат електроенергії (Е) Е=P×t×B
Споживач електроенергії
Потужність споживача,
кВт/год. (P)
Тривалість роботи,год.
(t)
Вартість тарифу на електроенергію,
грн./кВт
(В)
Вартість спожитої електроенергії,грн.
(Е)

























Разом:






Загальні витрати М+Е ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.3.Самооцінка виконаної роботи.
Що принесла тобі робота над проектом.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які знання ти тримав? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які технології обробки конструкційних матеріалів опанував?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які труднощі виникали під час роботи над проектом?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Що саме ти вдосконалив би у разі повторного виконання проекту?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи досяг ти своєї мети, у якому об’ємі ?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Об’єктивна оцінка виконаної роботи.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.2. Екологічна оцінка виробу (оцінка безпечності експлуатації виробу та екологічності використаних матеріалів).

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
V.ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА.
·                    Друковані джерела.
1.                  ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.                  ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
·                    Ресурси мережі Інтернет
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зауваження та рекомендації до виконаного творчого проекту.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий